Καλάθι Αγορών


Εμφάνιση Καλαθιού
Το Καλάθι σας είναι άδειο.

Σύνδεση Πελατών

Προϊόντα

Αναζήτηση Προϊόντων

Σοτάι, Σιάτσου & το άκρο πόδι Εκτύπωση E-mail
Της Ιλάειρας Μπουρατίνου

Eισαγωγή

Το άκρο πόδι και η ποδοκνημιαία άρθρωση έχουν μεγάλη σημασία στην παραδοσιακή ανατολική ιατρική. Όπως το γόνατο και ο γοφός, συσχετίζονται με το στοιχείο του Νερού και του Ξύλου. Λόγω της παραδοσιακής συσχέτισης αυτών των οργάνων με το επιλεγόμενο «Νταντιάν», «Χάρα» ή «κέντρο βάρους», η κατάσταση των ποδιών είναι σημαντικότατη. Θεωρούνται ως το θεμέλιο ή η βάση του σώματος. Δομικά αυτό είναι φανερό διότι όλο το βάρος του σώματος κάθεται πάνω στις αρθρώσεις του άκρου ποδιού και θα μπορούσαμε να πούμε ότι εάν το σώμα ήταν ένα κτίριο, το ισόγειο βρίσκεται εδώ. Έτσι, εάν για παράδειγμα έχουμε ένα πρόβλημα στον «6ο όροφο» (συσχετίζεται με τον αυχένα) ή το κεφάλι (το «ρετιρέ») θα πρέπει να διορθώσουμε πρώτα το ισόγειο. Κάνοντας ασκήσεις και τεχνικές για τα άκρα πόδια αυξάνεται όλη η ενέργεια του ατόμου. Οι ασκήσεις αυτές βοηθούν επίσης εάν έχει γίνει κάποια θλάση ή τραυματισμός.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΟΤΑΙ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΔΟΚΝΗΜΙΑΙΑ ΑΡΘΡΩΣΗ
ΚΑΙ ΤΑ ΑΚΡΑ ΠΟΔΙΑ

1. Κρατώντας σταθερά την κνήμη πάνω από τον αστράγαλο με το ένα χέρι και με το άλλο το πέλμα κάνουμε την περιαγωγή (κυκλική κίνηση) προς τα έσω και μετά προς τα έξω. Επιλέγουμε την πιο εύκολη από τις δύο κινήσεις και επαναλαμβάνουμε περίπου 20 φορές. Μετά κάνουμε 10 περίπου φορές προς την πιο δύσκολη.

2. ΤΕΣΤ – Όπως παραπάνω, κάνουμε την έσω και μετά την έξω στροφή του πέλματος κρατώντας σταθερά την κνήμη πάνω από τον αστράγαλο. Επιλέγουμε την πιο εύκολη από τις δύο κινήσεις και εφαρμόζουμε Σοτάι προς την εύκολη. Μετά τεντώνουμε το πόδι πρώτα προς την εύκολη και μετά προς την δύσκολη. Στο τέλος ξανακάνουμε το τεστ. Επαναλαμβάνουμε στο άλλο πόδι.

3. ΤΕΣΤ – Ξαπλωμένος/η ανάσκελα ή καθιστά σε μία καρέκλα, αργά και συνειδητά κάνουμε ραχιαία κάμψη (κίνηση του πέλματος προς τα πάνω) και μετά την πελματιαία κάμψη (κίνηση προς τα κάτω). Παρατηρούμε εάν υπάρχει πόνος, σφίξιμο, δυσκαμψία ή άλλη δυσκολία σε μια από τις δύο κινήσεις. Παρατηρούμε ακριβώς το σημείο που ξεκινάει η δυσκολία στην γκάμα της κίνησης. Μετά επιλέγουμε την πιο εύκολη από τις δύο κινήσεις και εφαρμόζουμε την διορθωτική άσκηση [Σοτάι] προς την εύκολη μεριά. Μετά τεντώνουμε το πόδι πρώτα προς την εύκολη και μετά προς την δύσκολη. Στο τέλος ξανακάνουμε το τεστ. Οι ασκήσεις γίνονται με την μέθοδο που αναφέρεται παρακάτω, πρώτα στο ένα και μετά στο άλλο πόδι.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΙΑΤΣΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΑΚΡΑ ΠΟΔΙΑ

Οι πιέσεις του Σιάτσου πρέπει να γίνονται αργά, σταθερά και με σταδιακά αυξανόμενη πίεση (δηλαδή μην πιέζετε δυνατά στην αρχή). Στα επιλεγόμενα αντιδραστικά σημεία, εκείνα δηλαδή που βρίσκουμε ότι ο δεχόμενος νιώθει ανακούφιση, πρέπει να πιέζουμε για περισσότερη ώρα (από 4 δευτερόλεπτα έως και μερικά λεπτά!). αντιστρόφως στα σημεία που υπάρχει πόνος ή δυσφορία δεν επιμένουμε. Συνήθως ο θεραπευτής θα νιώθει τα σημεία που είναι ανακουφιστικά για τον δεχόμενο πιο μαλακά ή κοίλα με ένα αίσθημα σαν να «δέχεται» την πίεση και να ανοίγει ή χαλαρώνει, ενώ τα επώδυνα σημεία πολλές φορές βρίσκονται σκληρά με μία αίσθηση ακαμψίας.

Αποφεύγουμε να πιέζουμε σε περιοχές με πρηξίματα, διόγκωση των αγγείων, έντονο πόνο, δερματικό εξάνθημα ή άλλο τοπικό πρόβλημα.

4. Για πόνο στην έξω επιφάνεια του ποδιού – σε ύπτια (ανάσκελα), πλάγια ή καθιστή θέση ξεκινάμε βρίσκοντας κάποια αντιδραστικά σημεία στην έξω επιφάνεια του ποδιού (μπροστά και πίσω από το έξω σφυρό) και προχωρώντας μέχρι την έξω μεριά του πέλματος στους μεσημβρινούς της Ουροδόχου και Χοληδόχου Κύστης. Δουλεύουμε επιμένοντας πάντοτε στα αντιδραστικά σημεία.

5. Για πόνο στην πρόσθια επιφάνεια του ποδιού – Εφαρμόζουμε πιέσεις με τον αντίχειρα ξεκινώντας από την πρόσθια επιφάνεια της ποδοκνημιαίας άρθρωσης έως το 2ο και 3ο δάκτυλο στον μεσημβρινό του Στομάχου.

6. Για πόνο στην εσωτερική επιφάνεια του ποδιού – Εφαρμόζουμε πιέσεις με τον αντίχειρα ξεκινώντας από την πρόσθια – έσω επιφάνεια της ποδοκνημιαίας άρθρωσης (μεσημβρινός Ήπατος) ανάμεσα στο 1ο και 2ο μετατάρσιο οστό και μετά στην έσω επιφάνεια λίγο πιο πίσω στους μεσημβρινούς Σπλήνα και Νεφρών έως το μεγάλο δάκτυλο .

7. Για χαλάρωση και τόνωση όλου του οργανισμού – Πιέζουμε με τους αντίχειρες συστηματικά σε όλο το πέλμα επιμένοντας στα αντιδραστικά σημεία. Αυτή η τεχνική λειτουργεί επίσης στα σημεία ρεφλεξολογίας που βοηθάνε όλα τα όργανα του σώματος. Εάν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα υγείας μπορούμε επίσης να κοιτάξουμε και σε έναν χάρτη ρεφλεξολογίας να βρούμε τα σημεία που αντιστοιχούν στην επηρεαζόμενη περιοχή ή λειτουργίες.

8. Για τελείωμα… πιάνουμε με το ένα χέρι την έσω και το άλλο την έξω επιφάνεια του πέλματος και απαλά τεντώνουμε τα μετατάρσια προς τα πάνω και κάτω. Έτσι δημιουργούμε μια κινητοποίηση σε όλες τις μικρές αρθρώσεις του ποδιού. Μετά περιστρέφουμε, τεντώνουμε και τραβάμε τα δάκτυλα ξεκινώντας από το μικρό και τελειώνοντας στο μεγάλο.

9. Για πολύ κουρασμένα ή σκασμένα πόδια… βάζουμε σε μια λεκάνη ζεστό νερό, περίπου μισό έως ένα ποτήρι κρασιού λάδι ελιάς και αιθέραιο έλαιο λεβάντας (προαιρετικό) και καθόμαστε με τα πόδια βυθισμένα μέσα για τουλάχιστον 10 λεπτά. Το νερό πρέπει να είναι όσο ζεστό αντέχουμε (μπορούμε να προσθέσουμε κι άλλο καυτό νερό κατά τη διάρκεια της «θεραπείας» εάν έχει κρυώσει). Είναι ιδανικό το βράδυ πριν τον ύπνο ή μετά την προπόνηση. Εάν δεν έχουμε αιθέραιο έλαιο λεβάντας μπορούμε να βάλουμε κάποιο άλλο της αρεσκείας μας.


Αναδημοσίευση από το τεύχος 7 του περιοδικού «Μονοπάτι του Πολεμιστή».

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση, αρκεί να αναφέρεται η πηγή.