Καλάθι Αγορών


Εμφάνιση Καλαθιού
Το Καλάθι σας είναι άδειο.

Σύνδεση Πελατών

Προϊόντα

Αναζήτηση Προϊόντων

ΒΙΤΑΜΙΝΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΖΩΗ Εκτύπωση E-mail
Του Ευάγγελου Ζουμπανέα




Βιταμίνη σημαίνει ζωή και χωρίς αυτές, αλλά και τα μέταλλα ή ιχνοστοιχεία, δεν μπορεί να υπάρξει καλή υγεία. Πολλοί άνθρωποι ακόμα και σήμερα, πιστεύουν ότι οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία το μόνο που κάνουν είναι να παχαίνουν και πως όποιος τρώει πολύ, σίγουρα δεν πάσχει από αβιταμίνωση. Όμως όπως θα δείτε και στη συνέχεια, κάθε μία από αυτές, χρειάζεται και στις άλλες και αν λείπει έστω και μία, δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά και οι υπόλοιπες.

Αν για παράδειγμα αποκλείσουμε τα δημητριακά ολικής άλεσης από τη διατροφή μας (ψωμί ολικής άλεσης, καλαμπόκι, όσπρια κτλ.), όπως πολύ συχνά συμβαίνει σε πάρα πολλές ανεξέλεγκτες δίαιτες, είτε με τη δικαιολογία ότι απλώς δεν μας αρέσουν, τότε ταυτόχρονα αποκλείουμε σχεδόν όλες τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κατά συνέπεια θα αρχίσουν να εμφανίζονται συμπτώματα όπως στρες, άγχος, αδυναμία συγκέντρωσης, κατάθλιψη, τριχόπτωση. Και αν λάβουμε υπ’ όψιν ότι οι βιταμίνες τού συμπλέγματος Β είναι απαραίτητες για την απορρόφηση τού Σιδήρου, τότε μπορείτε να προσθέσετε και συμπτώματα όπως αναιμία , κούραση, αδυναμία και έπεται και συνέχεια .

Ένα συχνό παράδειγμα που αντιμετωπίζουν πολύ συχνά οι γονείς με τα παιδιά τους, είναι πως δεν τρώνε καθόλου λαχανικά, με αποτέλεσμα να στερούνται πολύτιμες βιταμίνες, όπως η βιταμίνη Α. Η βιταμίνη Α είναι απολύτως απαραίτητη για την καλή λειτουργία της όρασης, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά από μικρή ακόμα ηλικία, να υποχρεώνονται να φοράνε γυαλιά, λόγω εμφάνισης μυωπίας. Και αυτή είναι μία μόνο από τις λειτουργίες τη βιταμίνης Α, όπως άλλωστε βλέπετε και στον πίνακα.

Εκτός από λαχανικά, πολλά παιδιά αλλά και αρκετοί ενήλικες, δεν τρώνε καθόλου φρούτα, γεγονός που σημαίνει ανεπαρκή πρόσληψη βιταμίνης C, με πραγματικά ανυπολόγιστες συνέπειες, όπως σίγουρη αναιμία, μεγάλη ευπάθεια σε διάφορες λοιμώξεις και κρυολογήματα, ανεπαρκή ξεκούραση και ένα σωρό άλλα, που περιγράφονται στον πίνακα. Άλλο πολύ σημαντικό πρόβλημα που συναντάμε, είναι με πολλά παιδιά που δεν τρώνε καθόλου τα ψάρια. Αυτό σημαίνει τεράστια έλλειψη των βιταμινών των ψαριών και ιδιαίτερα των ω-3, που έχει ως συνέπεια την εμφάνιση πολλών ορμονικών προβλημάτων, ιδιαίτερα στις γυναίκες, όπως δυσμηνόρροια, πιθανότητα εμφάνισης προβλημάτων του θυρεοειδούς αδένα. Ιδιαίτερα εάν απουσιάζουν οι βιταμίνες αυτές κατά τη διάρκεια τής κύησης και του θηλασμού, τότε τα παιδιά δεν αποκτούν ποτέ το μέγιστο της ευφυΐας, που θα μπορούσαν να έχουν. Η έλλειψη των βιταμινών αυτών, σε συνδυασμό με μία σημαντική έλλειψη Ψευδαργύρου και βιταμίνης Ε, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα, την κακή ανάπτυξη των σεξουαλικών οργάνων αλλά και την πιθανότητα εμφάνισης στειρότητας.

Ένα κλασσικό παράδειγμα έλλειψης Μαγνησίου και ιδιαίτερα στις γυναίκες, είναι η ανεξέλεγκτη πολλές φορές ανάγκη τού οργανισμού για γλυκό και ιδιαίτερα για σοκολάτα. Το Μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο, το οποίο το συναντάμε κυρίως στα πολύ πράσινα λαχανικά (είναι συστατικό της χλωροφύλλης των φυτών). Υπάρχει επίσης άφθονο σε όλα τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα όσπρια, τροφές δηλαδή που πολλοί άνθρωποι έχουν αποκλείσει σήμερα από τη διατροφή τους. Και παρουσιάζονται τα παραπάνω συμπτώματα, γιατί το Μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο απολύτως απαραίτητο για την απορρόφηση του ασβεστίου, προκειμένου ο οργανισμός να κατασκευάσει έναν γερό σκελετό, κατά την ανάπτυξη των παιδιών και να αποφευχθεί η εμφάνιση οστεοπόρωσης κατά την εμμηνόπαυση στις γυναίκες αλλά και στους ηλικιωμένους άνδρες. Όμως η πιο πλούσια τροφή σε Μαγνήσιο είναι το κακάο, αλλά παίρνοντας το ιχνοστοιχείο αυτό από τις σοκολάτες, παίρνουμε μαζί και άφθονα λιπαρά (βούτυρο του κακάο), ζάχαρη και πάρα πολλά συντηρητικά και χρωστικές ουσίες, και εννοείται και πάρα πολλές άχρηστες θερμίδες, οι οποίες θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί με μία καλύτερη διατροφή.

Και μιας και μιλήσαμε για Ασβέστιο, να πούμε ότι είναι ένα μέταλλο το οποίο καθημερινά φεύγει από τα οστά, για να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες χημικές αντιδράσεις μέσα στο σώμα και στη συνέχεια αποβάλλεται με τα ούρα και τα κόπρανα. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν εισέρχεται καθημερινά, μέσω της τροφής στον οργανισμό, τότε σιγά- σιγά αδειάζουν και ξεγυμνώνονται τα οστά από το ασβέστιο, με συνέπεια την κακή ανάπτυξη και την εμφάνιση καχεξίας στα παιδιά. Το σώμα παθαίνει πολύ συχνά κατάγματα και είναι μαθηματικά βέβαιη η εμφάνιση της οστεοπόρωσης.

Μελετώντας προσεκτικά τα συμπτώματα έλλειψης των πιο σημαντικών βιταμινών και ιχνοστοιχείων που αναφέρονται πιο κάτω, διαπιστώνουμε ότι είναι πολύ σημαντικό για κάθε άνθρωπο, είτε είναι παιδί ή έφηβος, είτε κάνει δίαιτα, είτε είναι σε κατάσταση εγκυμοσύνης ή θηλασμού, είτε είναι αθλητής είτε είναι ενήλικας, πρέπει και οφείλει να έχει καθημερινά μία σωστή διατροφική συμπεριφορά και συνήθειες και ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, επαρκές σε όλα τα θρεπτικά συστατικά, με τροφές από όλες τις ομάδες τροφών, κάνοντας τους σωστούς συνδυασμούς και λαμβάνοντας τις σωστές αναλογίες σε πρωτεΐνες, λίπη και υδατάνθρακες. Κι αυτό γιατί όπως εύκολα διαπιστώνετε, η μία βιταμίνη ή το ένα μέταλλο - και κατ’ επέκταση η μία τροφή, συμπληρώνει την άλλη και όλες μαζί εξασφαλίζουν μία καλή υγεία και άριστη ποιότητα ζωής, δίνοντας καθημερινά ζωντάνια και ευεξία στο σώμα και διαύγεια στον νου. Φυσικά ως συνέπεια όλων αυτών, εμφανίζεται παρατεταμένη νεότητα και μακροζωία .





Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΒΙΤΑΜΙΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΤΑΛΛΩΝ ΚΑΙ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΩΣΤΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΡΚΟΥΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΕ ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ .


ΣΙΔΗΡΟΣ: Ο ΚΟΥΒΑΛΗΤΗΣ ΤΟΥ ΟΞΥΓΟΝΟΥ ΣΤΑ ΚΥΤΤΑΡΑ
ΠΟΥ ΟΦΕΛΕΙ: Μεταφέρει το οξυγόνο, δίνει ενέργεια, εξασφαλίζει τη δυνατή άμυνα του οργανισμού.
ΕΛΛΕΙΨΗ: Αδυναμία, κούραση, τριχόπτωση, αναιμία.
ΦΙΛΟΙ: Βιταμίνες Β, C, Α.
ΕΧΘΡΟΙ: Το Ασβέστιο. Όχι κρέας μαζί με τυρί. ΠΗΓΕΣ : Κρέας, συκώτι, πουλερικά, κρόκος αυγού, όσπρια, μπρόκολο, ξηροί καρποί.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΣΙΔΗΡΟΥ: πριν τα γεύματα με χυμό ή φρούτα και σε συνδυασμό με Βιταμίνες Β (κυρίως Φυλικό Οξύ και Β12, βιτ. C και βιτ Α. και ποτέ μαζί με γαλακτοκομικά ή Ασβέστιο.

ΑΣΒΕΣΤΙΟ: ΓΙΑ ΓΕΡΟ ΣΚΕΛΕΤΟ, ΔΟΝΤΙΑ ΚΑΙ ΗΡΕΜΙΑ
ΕΛΛΕΙΨΗ: Κακή ανάπτυξη, εύκολα κατάγματα, κράμπες, αϋπνίες, χαλασμένα δόντια, οστεοπόρωση, κακή μνήμη.
ΦΙΛΟΙ: Βιταμίνη D και το φως, η βιτ. Α, Φώσφορος, Μαγνήσιο και Ψευδάργυρος.
ΠΗΓΕΣ: γάλα, γιαούρτι, τυρί, αυγό, σαρδέλες, όσπρια.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΑΣΒΕΣΤΙΟΥ: πριν από τα γεύματα, με χυμό ή νερό και ποτέ με καφέ ή τσάι.

ΜΑΓΝΗΣΙΟ: ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ, ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΓΧΟΣ
ΠΟΥ ΟΦΕΛΕΙ: Χαλαρώνει τους μυς, βοηθά στην καλή μνήμη και στην απορρόφηση του ασβεστίου.
ΕΛΛΕΙΨΗ: Ξεχνάμε εύκολα , παρουσιάζονται συχνά κράμπες, παρουσιάζονται έντονοι πόνοι και εκνευρισμός πριν από την περίοδο των γυναικών, ζητάμε συνέχεια γλυκά και σοκολάτες.
ΠΗΓΕΣ: πράσινα λαχανικά, όσπρια, σόγια, πλήρη δημητριακά, μπανάνα, ξηροί καρποί, κακάο.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε: Η ΑΝΤΙΓΗΡΑΝΤΙΚΗ
ΕΛΛΕΙΨΗ: Δυσκολεύεται η θρέψη των κυττάρων, γερνάει γρήγορα το δέρμα, δυσκολεύεται η καλή λειτουργία των ορμονών και προστατεύει από τον καρκίνο.
ΠΗΓΕΣ: το ελαιόλαδο, τα φυτικά έλαια, ψάρια, όσπρια, ξηροί καρποί.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ: πάντοτε ενδιάμεσα από τα γεύματα, με λίγο νερό.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ D: ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΗΝ ΔΕΝ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΣΩΣΤΑ ΚΟΚΑΛΑ ΚΑΙ ΔΟΝΤΙΑ.
ΠΗΓΕΣ: Σχηματίζεται κυρίως από την έκθεση στον ήλιο (φως), του γυμνού δέρματος. Καλή πηγή το μουρουνέλαιο.

ΣΕΛΗΝΙΟ : ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΑ ΚΥΤΤΑΡΑ, ΑΝΤΙΓΗΡΑΝΤΙΚΟ
ΠΟΥ ΟΦΕΛΕΙ: Προστατεύει τα κύτταρα από τη γήρανση, ιδιαίτερα μαζί με τη βιταμίνη Ε, Α και C. ΠΗΓΕΣ: Γαρίδες, καραβίδες, τόνος, ψάρια, δημητριακά, ξηροί καρποί, αυγό, κρέας, μανιτάρια. ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ: Μαγιά μπύρας, Ζελλ Όξυζεν πάντα μαζί με βιτ. E, A και C.

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ Β: ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ
ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ
ΕΛΛΕΙΨΗ: Δυσκολεύεται η μεταφορά κάθε εντολής από τον εγκέφαλο, δεν λειτουργεί σωστά το νευρικό σύστημα, δεν λειτουργούν σωστά οι μύες του σώματος, δεν αξιοποιούνται τα θρεπτικά συστατικά των τροφών, δεν απορροφώνται πολλά μέταλλα και κυρίως ο Σίδηρος, παρουσιάζονται συμπτώματα όπως άγχος, στρες, κατάθλιψη, κούραση, τριχόπτωση.
ΠΗΓΕΣ: Δημητριακά ολικής άλεσης (ψωμί, καλαμπόκι, νιφάδες βρώμης και σταριού, σίκαλη, πατάτες, όσπρια, αυγό, γάλα, κρέας, ξηροί καρποί, μαγιά μπύρας .
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΒΙΤ. Β: κυρίως η μαγιά της μπύρας και το Zell Oxyzen. Mετά από τα γεύματα και κατά προτίμηση τις πρωινές ώρες, με νερό ή χυμό.




ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ:
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΡΜΑ
ΕΛΛΕΙΨΗ: Κακή ανάπτυξη των σεξουαλικών οργάνων στα παιδιά, αργή επούλωση των πληγών, δερματικά προβλήματα, κακή άμυνα του οργανισμού στις λοιμώξεις.
ΠΟΥ ΟΦΕΛΕΙ: Στο νευρικό σύστημα, στη σεξουαλικότητα, απαραίτητος για γερά και υγιή μαλλιά και στην απορρόφηση του ασβεστίου. ΠΗΓΕΣ: Οστρακοειδή, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια, κρέας, ψάρια, ξηροί καρποί, μαγιά μπύρας, σουσάμι.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΥ: ενδιάμεσα ή μετά από τα γεύματα και σε συνδυασμό με βιταμίνη Ε.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ C: Ο ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΛΛΕΙΨΗ: Δυσκολεύει την επιδιόρθωση των κατεστραμμένων κυττάρων, δεν επουλώνονται γρήγορα οι πληγές και τα τραύματα, μειώνεται η άμυνα του οργανισμού στα διάφορα μικρόβια, δυσκολεύεται η απορρόφηση όλων σχεδόν των μετάλλων, δεν ξεκουράζεται το σώμα επαρκώς και δεν χορταίνουμε τον ύπνο.
ΠΗΓΕΣ: φρούτα και λαχανικά.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΒΙΤ. C: πάντοτε πριν από τα γεύματα με νερό ή χυμό.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Α ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΤΗΣ, ΤΑ ΚΑΡΟΤΕΝΕΙΑ: ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΟΡΑΣΗ, ΓΕΡΑ ΟΥΛΑ ΚΑΙ ΔΟΝΤΙΑ
ΕΛΛΕΙΨΗ: Δυσκολεύεται η όραση στο σκοτάδι και στο απότομο φως, ματώνουν και χαλάνε τα ούλα, δεν απορροφάται εύκολα ο Σίδηρος και το Ασβέστιο, προστατεύει από τον καρκίνο. Τα καροτένια προστατεύουν και από τον καρκίνο του δέρματος, από την ηλιακή ακτινοβολία.
ΠΗΓΕΣ: Τα ανοιχτόχρωμα λαχανικά, όπως ντομάτες, καρότα, κουνουπίδι, παντζάρια, αβοκάντο, συκώτι, αυγά, βερίκοκα, φρέσκο βούτυρο, παχιά ψάρια, το μουρουνέλαιο . ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΒΙΤ. Α: Πάντοτε ενδιάμεσα των γευμάτων με λίγο νερό.


Αναδημοσίευση από το τεύχος 7 του περιοδικού «Μονοπάτι του Πολεμιστή».

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση, αρκεί να αναφέρεται η πηγή.