ΒΙΤΑΜΙΝΗ C
ΠΩΣ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΤΗΝ ΒΙΤΑΜΙΝΗ C ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΑΣ
Του Ευάγγελου Ζουμπανέα




Η βιταμίνη C βρίσκεται σε πολλά τρόφιμα και σε μεγάλη αφθονία. Οι απαιτήσεις όμως του οργανισμού σε βιταμίνη C παρουσιάζουν μεγάλες διαφοροποιήσεις, ανάλογα με την κατάσταση της υγείας του.

Ένα φυσιολογικό άτομο έχει τις παρακάτω απαιτήσεις:

Ηλικία Κατάσταση Βιταμίνη C mg/μέρα
Μωρά
0-6 μήνες
30
  7-12 μήνες
35
Παιδία
1-3 ετών
40
  4-10 ετών
45
Άντρες
11-14 ετών 50
  15-50+ ετών
60
Γυναίκες
11-14 ετών
50
  15-50+ ετών
60
Θηλάζουσες
1-6 μήνες
95
  7-12 μήνες
90


Πιθανές μολύνσεις ή άλλες παθολογικές καταστάσεις προκαλούν αύξηση των απαιτήσεων σε βιταμίνη C. Το κάπνισμα αυξάνει τις ημερήσιες απαιτήσεις κατά 100 mg/ μέρα.




Μερικές καλές ιδέες για να αυξήσουμε την καθημερινή πρόσληψη βιταμίνης C είναι:
• στο πρωινό μας να υπάρχει ένα ποτήρι χυμός από πορτοκάλι ή άλλα φρούτα.
• να τρώμε καθημερινά 2-3 φρούτα.
• στα ενδιάμεσα γεύματα να πίνουμε χυμούς και να τρώμε φρούτα. Έτσι θα μπορούμε να περιορίσουμε την πείνα μας και να καλύψουμε τις απαιτήσεις μας σε βιταμίνη C.
• Σε κάθε γεύμα να υπάρχει μία σαλάτα από φρέσκα λαχανικά.
• Να υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία λαχανικών στη σαλάτα μας (ντομάτες, μπρόκολο, σπανάκι, πιπεριές πράσινες και κόκκινες).
• Μία με δύο φορές την εβδομάδα να υπάρχει στο γεύμα μας πατάτα ψητή ή βραστή.




Η βιταμίνη C παρουσία του ατμοσφαιρικού οξυγόνου καταστρέφεται. Για αυτό πρέπει οι σαλάτες και οι χυμοί να καταναλώνονται αμέσως μετά την παρασκευή τους ή να αποθηκεύονται για μικρό χρονικό διάστημα, σε σκεύη που κλείνουν αεροστεγώς.
Επίσης, η βιταμίνη C χάνεται κατά το μαγείρεμα των τροφών σε νερό. Έτσι, είναι προτιμότερο οι σαλάτες και τα φρούτα να καταναλώνονται ωμά και όχι βραστά.

Αναδημοσίευση από το 14ο τεύχος του περιοδικού «Μονοπάτι του Πολεμιστή»

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση, αρκεί να αναφέρεται η πηγή.